De Tolplas - Dag 5

Het is ‘s Ochtends 08:30 en ik kom mijn bed uit. De andere waren al wakker en hadden een vis op de kant toen ik aan kwam lopen. Gelijk maar aan de slag gegaan en heb ze geholpen. Logisch natuurlijk dat ik gelijk daarna mijn hengels in gegooid heb. Maar goed ook want om 9 uur had ik de eerste al weer op de kant.

Één van mijn spiegels

Deze dag zijn wij ook begonnen met drijvend vissen, dit leverde een vis op. De 4 kg hondenbrokken gaan hard zo :)

Vandaag is de dag dat Joren naar huis gaat en Corstian kwam. Helaas voor Joren was dit een dag eerder dan gepland. Maar omdat Joren’s ouders hem zaterdag niet konden halen, zat er niets anders op. Omdat hert de laatste dag voor Joren is, gaan we vanavond pizza eten.

Na regen komt een regenboog en een vis

Het is de middag heel erg stil geweest, dit gaf ons het mogelijkheid om andere dingen te doen. Om 4 uur haalde wij de hengels binnen en gingen wij op weg naar de pizzeria. Een andere kaart dan normaal dus even door alle pizza’s heen snuffelen welke we dit keer gaan nemen. Zie ik een pizza op de kaart staan waar wij de naam tegen komen met karpervissen, namelijk pizza Tutti Frutti. Hoe lekker het ook klinkt, ik koos toch maar voor de oude vertrouwde pizza Hawaï, mijn favoriet. En deze was ook hier erg lekker.

Collin spiegelt er op los

Terug gekomen bij het huisje, je raadt het al, hebben we gelijk de hengels er weer in gegooid. Zo konden we nog even vissen tijdens het wachten op de ouders van. Toen ze er eenmaal waren heeft Joren zijn spullen ingepakt en is vertrokken. Corstian die meegekomen is met de ouders van Joren, wilde natuurlijk gelijk wilde vissen. Dus optuigen maar en al snel lagen ook zijn boilies op de juiste plek. Niet lang daarna ving hij zijn eerste Tolplas karper.

Die avond dat wij de hengels binnen hebben gedraaid en ben ik gaan douchen. Na een heerlijke douche kwam ik uit de douchecabine en schrok flink. Ik stond in de badkamer in twee centimeter water. Ik snel mij even aangekleed en heb mijn vader geroepen. Later bleek dat niet alleen de badkamer, maar ook een slaapkamer helemaal onder stond. We hebben hier meer dan ander halve emmer water uit gehaald. Om alles “droog” te krijgen zijn we tot 1 uur ’s nachts bezig geweest. We hadden in tussen tijd afgesproken om morgen naar de receptie te gaan.

De eerste voor Korst

Al met al hebben we er vandaag 9 karpers op de foto weten te zetten waaronder 4 spiegels. De grootste van de dag was 5 kilo, dus helaas nog niet die 15 kilo vis maar je weet maar nooit. Zouden ze er dan echt niet zitten?