De Tolplas - Dag 4

Het was vandaag nog later. Ik was pas 11.00 uur uit mijn bed, het is en blijft vakantie. Ik had niet verwacht dat het al zo laat was. Ik besloot nog maar snel even de hengels in te gooien en hopen dat wij nog een vis vangen. We zouden namelijk vandaag naar een viswinkel gaan.

Ik met één van mijn vangsten

Ik had nog wat visspullen nodig. Om 12 uur haalde we onze hengels binnen en vertrokken in de richting van Almelo. Eerst zijn we met z’n allen naar Raven geweest. Ik heb nu maar eens verzorging spullen gekocht voor de bek en voor de huid. Aangezien we zo veel papagaaien bekken vangen, hoop ik zo het herstel iets te bevorderen. Na raven zijn we naar Vos gegaan. Vos is een hele grote vis zaak met heel veel karper spullen. Ook hier heb ik het een en ander nog gekocht. Als laatste zijn we naar een lokale supermarkt gegaan en heb ik nog 4 kilo honden brokken gekocht om eens drijvend te gaan vissen. Het wordt weer warm en dit kan wel eens meer vis opleveren.

Ron met een schubkarper

Weer veilig aangekomen bij ons huisje, je raad het al, hebben we gelijk de hengels ingegooid. Het was half vijf. Het duurde niet lang of één van mijn hengels begon te lopen. Wederom haalde ik een kleine schub er uit. Het afgegeven weeralarm was nog meegevallen, totdat het hier toch even goed tekeer ging. Onweer dwong ons onze hengels op te ruimen. Gelukkig was de bui snel over getrokken en konden wij de hengels weer ingooien. Helaas maar van korte duur want om 21.00 uur begon het weer te regen en te onweren. Dit keer bleef het helaas door gaan en hebben wij niet meer gevist. Niet dat de tijd verloren is gegaan. Ik ben maar voorbereidingen voor morgen gaan maken. Dus zo heb ik 2 borden vol met pva’tje gemaakt, die wij dan de rest van de dagen kunnen gebruiken.

Ondanks dat we niet veel gevist hebben, wisten we toch 7 karper op de kant te krijgen. Helaas nog steeds niet die 15 kilo vis. Misschien wacht hij toch op Corstian. Om twaalf uur zijn wij gaan slapen en dromen dat wij morgen meer en grotere vissen mogen vangen.