De Tolplas

Maandag 17 augustus de dag dat mijn vader, mijn broertje Collin, Joren (vriend van Collin) en ik vertrekken naar de Tolplas. Nadat we thuis alles in de auto geladen gingen we op weg. Het is gelukkig niet ver, dus na één uur en een kwartier rijden kwamen we aan.

We waren helaas te vroeg zodat we nog niet in het huisje konde. Omdat we wisten welk huisje we hadden, zijn we daar vast onze spullen gaan uitladen. Eenmaal alles uit de auto… zijn we maar gelijk begonnen met vissen :) Als eerste peilen, op zoek naar een goede diepte. Ik had uiteindelijk een stek op 6,6 meter diep. Ik heb daar toen een marker neergelegd en ben begonnen met licht voeren.

Eerste vis van de vakantie

Zo de voorbereidingen waren gedaan. Ik had net mijn hengels klaar en op mijn stek, toen we eindelijk in het huisje mochten. Het duurde niet lang voordat ik mijn eerste run op de Tolplas kreeg. Helaas verspeelde ik deze. Maar ja, net begonnen en vol goede moed doe ik een pva op de haak en gooi hem weer op mijn stek ik. Draai het draad strak en wil hem weer op de steun leggen. Maar kreeg daar niet de kans voor, want ik kreeg al gelijk weer beet. Deze lande ik wel. Het leuke is dit gebeurde twee keer achter elkaar.
Daarna werd het even rustig en gaf ons de kans de spullen in ons huisje te leggen en alles een beetje in te ruimen.

Collin is ook geslaagd

Rond half twaalf ’s avonds hebben we de lijnen uit het water gehaald. Op naar bed, morgen weer een dag.

Vandaag, 17 augustus, hebben we 7 karpers op de kant gekregen, waarvan de zwaarste 5 kilo. Ik heb verhalen gehoord van 15 kg vissen. Ik heb ze "nog" niet gezien. Wij hebben over het algemeen vissen van 2,5 – 4 kg gevangen. Morgen gaan we weer vissen, ben benieuwd wat ons morgen brengt….. een grote? Jullie lezen het wel...

Joren ook met zijn eerste vis