Vannacht een nacht zonder hengels is het water. Heerlijk geslapen, zonder loze piepjes. Vanochtend rustig wakker geworden. Om half elf Justin uit een diepe slaap gewekt. Tijd om te gaan snoeken. Swiep en ik gaan eerst van het Balkon vissen, zodat Justin rustig wakker kan worden.

Het duurde niet lang en Swiep had er één aan de haak.... Moest Justin toch aan de bak.

Snoek in de ochtend, 73 cm

We hadden besloten op jacht te gaan naar de monstersnoek die gisteren aan Swiep ontschoten is. Dus zijn we begonnen met het bij elkaar zoeken van wat materiaal. Na een half uur moesten we vanaf het balkon nog maar weer eens ingooien. En Binnen 15 minuten lagen er nog eens drie op de kant.

Eerste van de drie, 78 cm

Tweede van de drie, 75 cm

Derde van de drie, 65 cm

Vervolgens hebben ik en Swiep een vishengel zwaardgevecht gehouden. Ik heb gewonnen. Tijdens het inwerpen tikten onze toppen tegen elkaar. Mijn hengel heeft blijkbaar een sterker topje. Dus Justin en ik zijn op pad geweest om de hengel van Swiep te vervangen. Op naar Friesland. Met een nieuwe spinhengel weer terug, konden we eindelijk weer vissen :). Justin had al eerder deze week toegezegd dat hij op donderdag ook wilde gaan snoeken als hij nog niets gevangen had, en raadt eens... het is donderdag. Justin heeft een snoek.

Justin, met een snoek van 76 cm

Justin gefeliciteerd met je eerste snoek. We moeten er wel bij zeggen dat hij het dan ook weer treft met een snoek die dus probeert te zwemmen op het land. Een zeer drukke snoek. Maar petje af en leuke foto.

De hele middag hebben we geen enkele aanbeet gehad op de zwemvijver. Dus zijn Justin en Swiep een rondje om de Pingo gegaan en hebben nog een snoek op het droge gekregen. Meerdere aanbeten werden helaas niet verzilverd.

Swiep, met een snoek van 67 cm

Nu het bijna over is, is de wind volledig gaan liggen. We hebben net besproken dat we vanavond toch nog de hengels uitgooien. Het zal wat zijn dat we op de laatste nacht toch een vis vangen. Nu hopen dat het geen vegetarische snoek is :)

Dit is nog maar een kleine bek

Morgen blijven we tot een uurtje of 4 dan rijden we volledig afgeladen weer naar huis. Nog een paar uren vissen :)