De Tolplas - Dag 2

‘s Ochtends om half 7 ben ik wakker geworden, Slecht geslapen vanwege de muggen. Ben maar mijn bed uit gegaan om wat tv te kijken. Om half negen kon ik niet langer wachten en ben maar vast gaan vissen.

Een goed keus, want binnen tien minuten had ik al beet. Gelukkig had ik alles al klaar gelegd omdat de rest nog sliep. Na een leuke dril lag mijn eerste vis van de dag in het net. Even onthaken, wegen, meten en een foto maken. Om dan zo snel mogelijk de vis weer veilig in het water terug te zetten. Ik maak mijn henegel weer klaar heb en hem weer mijn aas netjes op mijn stek. Weer duurt het niet lang of de volgende run volle fluiter is er al weer. Dit keer komen Joren en Collin ook hun bed uit en hebben mij geholpen met het wegen enz. Nadat deze vis weer terug was gezet gooide ook Joren en Collin hun hengels in. Om de boel op hun stekken op gang te krijgen heb ik er een paar spods op. Zo hebben de karpers daar ook een ontbijtje. Ondertussen was mijn vader ook uit bed en gingen wij ontbijten, dat was wel lekker. Na het ontbijt besloot mijn vader ook maar te gaan vissen.

Volschub karper

Aan het einde van de ochtend was mijn swim stim op. Ik heb dit wel nodig voor in mijn pva’tje. Gelukkig moest mijn vader naar Almelo en daar is ook een vis winkel. Mijn vader en broertje gingen er samen heen en wilde wel een zak voor mij mee nemen. Ze hadden hun hengels wel in het water laten liggen. Toen ze net weg waren begon een hengel van Collin te lopen. Omdat er eenden op de stek zaten, dacht ik dat het een eend was. Ik zei tegen Joren dat ik hem wel zou pakken, maar merkte al snel dat het een karper was. Ik gaf de hengel aan Joren die, na een mooie dril, een spiegelkarper er uit haalde. Nadat wij deze vis terug hadden gezet, kwam er een man aan die aan ons vroeg of hij ons bootje kon gebruiken. De reden: zijn dreef op het water. De man zat te vissen op witvis en lette even niet op toen een karper met zijn aas vandoor ging. Resultaat een lege steun… Joren bood aan om de hengel te halen. Omdat deze sitl lag, dachten we dat de karper er af was. Maar toen Joren de hengel pakte zat er toch nog eentje aan. Ik ben snel in een andere boot gesprongen en heb De boot van Joren met een touw naar de kant getrokken. Ook deze karper kwam op de mat te liggen, het was een klein spiegeltje.

Ron's Vangst

Die avond gingen wij bbq’en, die hamburgers waren wel lekker. Na het eten besloten we toch nog even de hengels opnieuw in te gooien en waren we klaar voor de avond. Het heeft wel geholpen :). Ook deze avond haalde we de hengels rond half twaalf er uit en gingen we naar bed.

Joren trots met zijn vis

Deze dag hebben wij 14 karper weten te vagen, waar onder 6 spiegels. De grootste van de dag is 4,5 kilo. De 15 kilo vis is nog uitgebeleven… Wie weet morgen.