Home Forum Vakantie adressen Camping: De Schatberg
Home Forum Vakantie adressen Camping: De Schatberg
 Onzevissen.nl Forum :: Vakantie adressen
Welkom Gast   
 Onderwerp: Camping: De Schatberg.. 09-01-2011 15:08:41 
Justin
Moderator
Bijgekomen: 25-08-2008 21:32:11

Camping en recreatiecentrum De Schatberg ligt in Sevenum. Er is van alles op de camping te doen, zo kan je zwemmen, poolen, bowlen, trampoline springen en nog veel meer. Een echt vakantiepark voor jong en oud, en natuurlijk voor karpervisser. De Schatberg bezit namelijk over heel veel water, met van horen zeggen heel veel karper. Weet jij nou meer over het bestand, of heb jij iets te melden over de camping. Laat het dan hier weten.

Voor informatie: Klik hier
IP Logged
Als je mij niet ziet ben ik aan de waterkant, dus zoek mij maar op.
 Onderwerp: Re: Camping: De Schatberg.. 10-01-2011 09:49:51 
Slijkhaan
Forum Kuit
Bijgekomen: 10-01-2011 08:40:41

Ik sta al zo'n 20 jaar op de Camping de Schatberg en vis er sinds 4 jaar op karper. Tot zo'n 2 jaar terug beschikte de camping inderdaad over zeer mooie vijvers en zat er inderdaad veel karper op, schub-, spiegel-, gras- en lederkarpers tot zo'n 35 pond (men zegt dat er vissen van 45 pond zijn gevangen maar hier zijn ze zogenaamd vergeten foto's van te maken.).

Maar vorig jaar zijn er door her slechte weer, en de daardoor dikke ijslaag, veel karpers gestorven. Daarnaast liet de visvereniging van de Schatberg de dode vissen vaak dagen in het water liggen. Daarnaast is er de afgelopen 2 jaar aan de waterkant veel veranderd en zijn de kanten in mijn ogen compleet naar de kl*te geholpen. Dit vind ik zeer jammer. Het blijft echter wel een mooie plaats om te vissen. Dit had in mijn ogen alleen nog veel beter gekund als het gebleven was zoals het was. Ik ben ook dit jaar in de winter weer op de camping geweest en weer waren beide vijvers geheel dichtgevroren. Ik ben bang dat dit weer tot dode vissen zal gaan leiden.

Al met al is het best een leuke stek om op te vissen, toch vind ik dat het veel beter had gekund. Ik ben zelf aankomend jaar ook weer van de partij.

Groeten Jordy Brands
IP Logged
 Onderwerp: Re: Camping: De Schatberg.. 10-01-2011 10:17:08 
Michel
Moderator
Bijgekomen: 13-08-2008 23:14:21

Jordy,

Bedankt voor de info. Het is inderdaad jammer als een vereniging niet zijn of haar verantwoordelijkheid neemt. Jammer dat de vissen en de vissers daar de dupe van worden. Wel lache dat er mensen zijn die geen foto maken van een 45 ponds vangst.... Kan ik me niet voorstellen.

Groet,

Michel
IP Logged
Happy 8), happy o.O, happy X-D, joy :P, joy ;D, joy B-)
 Onderwerp: Re: Camping: De Schatberg.. 11-01-2011 10:42:07 
Slijkhaan
Forum Kuit
Bijgekomen: 10-01-2011 08:40:41

Het is inderdaad jammer. En ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die geen foto maken van een 45 ponder. Vreemd verhaal, en ik geloof er daarom ook zelf weinig van.

Groeten,

Jordy
IP Logged
 Onderwerp: Re: Camping: De Schatberg.. 13-01-2011 17:47:25 
carpmaster1234
Forum Kuit
Bijgekomen: 10-01-2011 15:42:18

1.grote vijver denk zon 10 hectare met veel karper de meeste vissen zijn tussen de 8 en 20 pond als je geluk hebt vang je een paar dikke vissen volgensmij zit de grootste rond de 35 pond zitten wel wat leuke spiegels achterin de 20 begin 30 pond maar je moet erg veel geluk hebben om ze te vangen door de vele kleinere vissen.

2.de kleine vijver is stuk kleiner met een diepte van maximaal 1,5 meter diep.
ik ben er afgelopen maart een weekendje geweest.
in een huisje aan deze vijver ik ving maar 2 karpers 15/16 pond
ondanks dat het ijs er net afwas vang je er normaal veel meer,
maar zoals die andere jonge ook al zijn ik had ook het idee dat er sterfte geweest was, ik vond nog een enkele dode karper,
en toen ik er was werd er ook weer veel vis uitgezet karper en witvis.

3.de zwemvijver zaten vroeger veel dikke spiegels tot zon 30 pond
er was paar jaar een vis verbod het laatste jaar mochten ze er buiten de zomer vissen met de voorwaarde dat de gevangen vissen naar de grote vijver verplaatst werden om de zwemvijver wat helderder te krijgen dat vertelde de controleur.

verder is het een mooie camping en je kunt er goed karper vangen.

als je nog een stekje wil weten hoor ik het wel

de foto is van de kleine vijver paar jaar geleden 21 pond

sucses marcel hoekman
IP Logged
 Onderwerp: Re: Camping: De Schatberg.. 03-03-2011 12:35:17 
Maarten
Forum Kuit
Bijgekomen: 03-03-2011 11:27:42

Wij gaan volgende week met de familie een weekendje naar de Schatberg.
We zitten in een villetta nr 1909, als ik de plattegrond zo bekijk is dit aan de kleine vijver. De karperset gaat natuurlijk mee.

Heb jij nog tips & trucs?

Misschien nog recente ontwikkelingen/informatie over de visstand op dit water?

Groet

Maarten Esmeijer
IP Logged
Pagina #